החברת  ArtSchoolוהחברת

 BZI Education Ltd. פותחות את בית הספרArtSchool  לאמנות.

יעדים ומטרות של בית הספר: ללמד את הילדים להבין יצירות אמנות וליצור בעצמם, תוך כדי רכישת טכניקות שונות של האמנות החזותית (ציור, רישום, פיסול, קומפוזיציה, וכו).

בזמן הלימודים ילדים ילמדו:

                            ·            ליצור בעצמם, כאשר הם מבטאים את ההבנה של העבודה שלהם;

                                 ·            לעבוד עם חומרי אמנות שונים (גואש, צבעי מים, עיפרון, עפרונות צבעוניים, וכו .

המפתח להצלחה של הילדים שלנו – הוא שימוש בזמן השיעורים בטכנולוגיית BI, אותה אנו מיישמים בשיעורי הלוגיקה.

בטכנולוגיית BI – זה קבוצות קטנות (עד 8 ילדים), מגוון רחב מאוד של מידע, אינטגרציה של סוגי האמנות שונים בשיעור אחד.

 מידע מפורט יותר על טכנולוגיית ה-BI ניתן יהיה לקבל החל מחודש ספטמבר באתר שלנו  http://bieducation.co.il

הבנת היצירות של האומנים הגדולים, ויכולת להביע את הרעיון היצירתי האישי של הילד תעשירו את נשמתו, ויוכיחו לו שהוא מסוגל ליצור משהו ייחודי.

שיעורים מועברים על ידי אומנית מקצועית ילנה גברילוב – בעלת תואר שני באמנויות ומלאכות וניסיון רב בבתי ספר לאמנות.

אנו מזמינים את כל המעוניינים מגיל 3 ועד 99.

למידע נוסף נא ליצור קשר טלפון:

 052-78278721

 681 6805052

         

 

 

 

 

בית ספר: מתחילים לעבוד עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים

לאחרונה BISchool, בית ספר בניהולו של בוריס זילברשטיין בראשון לציון, נכנס לתחום

פעילות חדש – עבודה עם ילדים אוטיסטים וילדים עם איחור התפתחותי. היום אנחנו רוצים

לספר על עבודה חשובה זו ועל תוצאותיה.

כיצד התחילה העבודה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים?

עבודה עם תלמידי בית ספרנו בנויה באופן כזה, שכבר בשלבים ראשוניים של הלמידה מתגלים ניצנים של

בעיות שונות, שבמערכת החינוך הרגילה היו מתגלות בשלב הרבה יותר מאוחר. לדוגמה,

"בעיית השליפה" המתבטאת בכך שילד אינו מסוגל לזהות מספרים או אותיות, לא יכול לקשר

בין כמות לבין הסימן הגראפי המסמל אותה. בעיה זו נוצרת עקב התפתחות בלתי מאוזנת

בקשרים שבין עונות המוח. אנחנו מצליחים לזהות את הבעיה כבר בגיל שנתיים וחצי –

שלוש, כאשר במערכת החינוך הרגילה ניתן לזהותה רק לקראת גיל חמש. בדרך כלל ילדים

הסובלים מבעיית שליפה לומדים בחינוך המיוחד, כיוון שרוב הפסיכולוגים סבורים שהבעיה

לא ניתנת לטיפול. למזלנו, הצלחנו למצוא פסיכולוג מוכשר בעל גישה מקורית, וביחד איתו

אנחנו מצליחים לעזור לילדים להתמודד עם הבעיה. זאת הצלחה גדולה עבורנו ועבורם. עם

הזמן, תוך שאנו נתקלים בבעיות, מפתחים שיטות עבודה ומחפשים פתרונות, התבקש בוריס

זילברשטיין ע"י חברים לנסות לעבוד עם ילד אוטיסט. לאט-לאט פעילות זו התרחבה, והיום

אנחנו כבר עובדים עם יותר מ- 10 ילדים כאלה.

מה כוללת העבודה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים?

כאשר מגיע לבית הספר ילד אוטיסט עם סימפטומים קשים, ילד שלא מדבר, לא מתקשר עם

הסביבה, סגור בעולם של עצמו – המטרה הראשונית היא יצירת מגע וקשר. הלימוד יתחיל

משיעורים פרטיים עם בוריס פעמיים בשבוע, כאשר היעד הוא שילובו בקבוצת לימוד רגילה.

כמובן, לעתים ילד כזה ישתלב בקבוצה של ילדים צעירים ממנו. במקרים קלים יותר אנחנו

מנסים לשלב את הילד בקבוצה כבר בהתחלה, וכאן המקום לציין את שיטת הלימוד המיוחדת

שלנו – "לימוד פרטני בקבוצה". הילדים לומדים ביחד במסגרת קבוצתית, אך לכל אחד

תוכנית ייחודית ויעדים משלו. כיתות לימוד קטנות (בין 7 ל- 10 ילדים, תלוי בגיל)

מאפשרות להעניק לכל ילד וילד יחס אישי. בעבודה עם ילדים אוטיסטים מטרתנו מורכבת

משני שלבים: ראשית, לחדור את "השריון" של הילד וליצור איתו קשר. כאשר יעד זה מושג,

המטרה הופכת להיות פיתוח האינטלקט המתמטי-לוגי של הילד, מימוש הפוטנציאל הטמון בו.

אנחנו מלמדים את הילד מתמטיקה, לוגיקה, מפתחים חשיבה מרחבית – כלומר, עובדים אתו

כמו עם כל ילד רגיל בבית ספרנו. חשוב לזכור, שילדים אוטיסטים רבים מוכשרים מאוד, כל

מה שצריך הוא למצוא את השיטה המתאימה לילד הספציפי ולהקנות לו הרגלי למידה.

במה שונה עבודה עם ילדים אוטיסטים בבית ספרנו מהפעילות הרגילה?

עבודה עם ילדים אוטיסטים במערכת החינוך הישראלית נועדה לרוב להקנות להם את הכלים

הדרושים בחיי היום יום ולפתח את המוטוריקה. אנחנו, לעומת זאת, משקיעים בהתפתחות

אינטלקטואלית – תחום שכמעט ולא מטופל במערכות הרגילות. במקרה הצורך ואם ההורים

מעוניינים בכך, אנחנו משלבים בעבודתנו אנשי מקצוע כגון פסיכולוגים וקלינאי תקשורת.

מדובר במומחים ברמה גבוהה ביותר שנבחרו על ידינו בקפידה.

הצלחות

להלן תיאור של מקרה טיפוסי: מגיע אלינו ילד בן 5-6 שלא מדבר טוב או לא מדבר כלל, לא

יודע לספור, לא מזהה ספרות, במקרה הטוב יודע להרכיב פאזל פשוט. הכי חשוב – אין לו

הרגלי למידה, כי עד היום לא הצליחו ליצור אתו מגע אמיתי. אחרי חצי שנה של שיעורים

פרטיים פעמיים בשבוע עם בוריס הילד לומד לספור עד מאה, מזהה מספרים עד מאה, נוצרת

אצלו חשיבה כמותית. הוא יודע לפתור בעיות לוגיות, כמו כן נוצרו אצלו יסודות של

חשיבה מרחבית. לא פחות חשוב מכך, בשלב זה אנחנו כבר מתחילים את תהליך השילוב

בקבוצה. על ההצלחות שלנו יכולה להעיד העובדה שמספר תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בבית

ספרנו גדל מיום ליום, בלי שעשינו פרסום כלשהו. חשוב לציין, שאנחנו עובדים גם עם

ילדים בעלי איחור התפתחותי שלא נובע מאוטיזם. אנחנו מוכנים לנסות להתמודד עם מקרים

קשים, בתקווה שנוכל לסייע לילדים אלה.